Entra en servei un autobús a demanda que connecta Girona amb tretze nuclis que no tenen transport públic regular

A partir del 14 d’octubre s’implantaran tres rutes que comunicaran Girona–Sarrià de Ter–Sant Julià de Ramis, Girona–Sarrià de Ter–Campdorà, i Girona–Taialà–Canet d’Adri–Llorà, connectant en total 13 nuclis de població. El servei està dissenyat per optimitzar la ruta en base als usuaris, que han de fer una reserva prèvia del viatge que es vol realitzar, evitant així recorreguts i parades i fent més ràpid el trajecte. Una de les principals novetats d’aquest servei al Gironès, és que es podrà reservar i gestionar tots els tràmits a través d’una aplicació mòbil. El gerent del Grup Teisa Àlex Gilabert, ha explicat com funcionarà i quins avantatges té aquesta tecnologia.
El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en marxa a partir del pròxim dilluns, 14 d’octubre, el servei de Transport Públic a la Demanda (TAD) a la comarca del Gironès. Aquest nou servei, que s’implanta en zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular, permet els usuaris utilitzar un mitjà de transport amb una reserva prèvia.

Per a fer el servei, l’empresa concessionària Teisa disposarà d’un vehicle Euro 6D d’última generació a nivell d’emissions i de fins a 8 places (amb capacitat per a 4 persones amb mobilitat reduïda) que cobrirà tres rutes. L’R1: Girona – Sarrià de Ter – Sant Julià de Ramis que tindrà 10 parades previstes, l’R2: Girona – Sarrià de Ter – Campdorà, en tindrà 6, i finalment l’R3: Girona – Taialà – St Medir – Canet d’Adri – Llorà, en tindrà 11. El Transport a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades, i el trajecte és més ràpid.

Els serveis de Transport Públic a la Demanda estan integrats a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Girona. Per tant, els usuaris que viatgin amb les targetes integrades podran realitzar transbordaments gratuïts tant a les línies urbanes de Girona de TMG i TEISA com a les línies interurbanes d’autocar, autobús i Rodalies, de manera que s’afavoreix la intermodalitat en transport públic.