Ryanair no preveu oferir cap nou vol des de l'aeroport de Girona per a l'estiu vinent

La companyia irlandesa, que tancarà la base de Vilobí a partir del gener, anuncia 20 noves rutes per a la temporada d’estiu del 2020 des de diferents aeroports de l'Estat, entre les quals no n'hi ha cap des de Girona. Aquest hivern operarà només set vols des de la demarcació.

Per tant, a partir del tancament de la base, el proper mes de gener, l'aerolínia no té previst reforçar el seu negoci des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar. Ryanair tampoc ha inclòs per al proper estiu cap nova ruta des de les altres bases que tancarà a les Illes Canàries (Gran Canària, Tenerife i Lanzarote).

El futur de Ryanair a l'aeroport de Girona continua essent incert. I és que, malgrat que el tancament de la base, en teoria, només implica que els avions no hi passin la nit, a la pràctica no fa augurar que Ryanair, que transporta un de cada set passatgers que passa per les instal·lacions de Vilobí, tingui intenció de seguir apostant per Girona, malgrat que el nou director de l'aeroport, Vicenç Pallarès, va considerar que el tancament de la base de Ryanair a Girona és una qüestió “conjuntural” per la falta d'avions, i va subratllar que es tracta d'una decisió empresarial que es pot revertir en qualsevol moment, la companyia va deixar clar a finals d'agost que el tancament de la base era “irreversible”, tot argumentant que ha de prescindir de les bases més deficitàries i suplir els vols amb avions basats en altres aeroports.

Fa pocs dies la companyia va formalitzar l'ERO que suposa l'acomiadament de 500 treballadors a tot l'Estat, 164 dels quals a l'aeroport de Girona.

De moment, les xifres indiquen que aquest estiu la companyia irlandesa ha operat 43 rutes des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar, molt per sota de les 65 que havia tingut en època de bonança, i de cares a l'hivern (temporada que va de l'octubre a març), en mantindrà només set, una de les xifres més baixes de la seva història. De fet, es tracta d'una ruta menys de les que havien ofert el darrer hivern, ja que la companyia deixarà d'oferir les connexions amb Bratislava (Eslovàquia) i Frankfurt (Alemanya). 

Per contra, es recupera l'històric vol a l'Alguer, que havia desaparegut, es mantindrà la conexió amb Eindhoven (Holanda), on s'ha augmentat la freqüència de vols, i també volarà a Bremen, Baden-Baden (Alemanya), Pisa (Itàlia), Rabat (Marroc) i Cracòvia (Polònia).