La Coordinadora AMPA's i AFA'S del Gironès, el Pla de l'Estany i el Baix Emporda han consensuat un manifest en què reclamen la gestió del servei i garanties de qualitat. La mobilització de les Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA) per defensar la gestió dels menjadors escolars continuarà mentre s'elabora el nou decret amb què Ensenyament regularà el servei.

La campanya es concreta amb accions reivindicatives a les escoles en defensa de l'autogestió dels menjadors escolars. La primera es va fer ahir a l'Escola Guillem de Torroella de Montgrí amb la lectura del manifest. Avui a dos quarts de 5 de la tarda, diverses escoles llegiran el mateix manifest. A l'Escola Montserrat el dia 17 d'octubre el manifest es llegirà durant l'Assemblea General de l'AMPA. D'altra banda avui a les 19.30 h hi haurà una nova Assemblea que es realitzarà a l'Escola Montserrat de Sarrià de Ter per posar en comú els criteris que volen fer arribar al Departament d'Ensenyament.

La lectura del manifest recorda l'inici del conflicte, amb l'aplicació de la Llei de contractació pública que obliga a adjudicar el servei de menjador escolar mitjançant un concurs públic i les diferents reaccions dels consells comarcals, és l'eix de la nova protesta. Aquest s'afegeix a concentracions com les que al maig es van realitzar a Girona o a les pancartes que pengen a l'exterior de molts centres, tot afirmant que «amb el menjador no es fa negoci».

El document informa de les converses obertes amb el Departament d'Ensenyament i, fins i tot, d'un contacte directe amb el seu conseller, Josep Bargalló. També difon la recollida de signatures que s'està fent als centres educatius i lamenta que, en el redactat de l'esborrany del nou decret, troba a faltar garanties per a una alimentació saludable. El text acaba explicitant que «no veiem gens clar que el servei d'àpats dels nostres infants vagi a concurs públic de licitació» i demanant «garanties que hi puguin accedir les petites empreses de proximitat». Tot seguit, reclama que el futur decret «s'adapti a les característiques de cada escola» i que hi hagi «un control eficaç de la qualitat del servei».