Salt inicia la recollida de paper i cartró porta a porta als comerços de la ciutat

L'Ajuntament de Salt ha posat en marxa aquesta setmana la recollida de paper i cartró porta a porta pels comerciants que generen un volum més alt de residus d’aquesta fracció a la ciutat. Un total de 89 comerços han respost de forma positiva al servei. La xifra representa gairebé la totalitat dels negocis afectats, com per exemple fruiteries o supermercats i actualment ja es recullen 2 camions diaris de paper i cartró.

 La recollida es fa diàriament de dilluns a dissabte a partir de les 20 hores i evita que els embalatges dels comerços col·lapsin ens contenidors de paper i cartró. La iniciativa facilita la feina dels comerciants, evita que els contenidors de les zones comercials quedin plens pels cartrons i papers de les botigues i millora la recollida selectiva ja que s’evita que es barregin diferents fraccions.

L’alcalde, Jordi Viñas, ha explicat que la recollida porta a porta del paper i cartró permetrà “incrementar el reciclatge amb els beneficis ambientals que això comporta” i, alhora, “reduir la despesa que li suposa a l’Ajuntament enviar a la incineradora les escombraries que no han estat destriades per fraccions” segons apunta l'alcalde “Estem posant les eines per millorar la recollida d’escombraries a la ciutat amb l’objectiu de fer front a una de les principals preocupacions ciutadanes”, ha informat l’alcalde.

Dos agents cívics han visitat durant dues setmanes tots els comerços dels eixos comercials de la ciutat amb l’objectiu d’informar-los del servei. Amb la posada en funcionament de la nova recollida s’està realitzant una nova campanya informativa per resoldre possibles dubtes i incidències.

Els comerços que incompleixin se’ls advertirà que en cas de reincidència, se’ls aplicarà l’ordenança de residus que contempla sancions d’entre 750 euros, per les infraccions lleus, i fins a 3.000 euros per aquelles més greus.

La recollida porta a porta del paper i cartró dels establiments comercials és una de les mesures previstes en el nou contracte de neteja que va entrar en vigor el passat mes de març i que es desplegarà definitivament a partir d’aquest octubre. Aquest nou contracte obliga a l'empresa cobrir les baixes dels treballadors per malaltia i vacances de manera que el servei no quedi afectat, com havia passat fins ara amb l’antic contracte.

El nou contracte preveu també, entre d’altres novetats, la recollida porta a porta de la poda en les cases que en generin, l'adquisició d'una netejadora elèctrica que ja ha començat a operar i la substitució de tots els contenidors actuals amb la instal·lació de nous contenidors més grans i que podran ser operats per camions de carga bilateral.

Des de l'inici de la implementació del nou contracte, ara fa 3 mesos, i malgrat no està encara desplegat totalment, les queixes rebudes per l'ajuntament referents a neteja i desbordaments ja han disminuït un 30%. La regidora d'entorn natural Marta Guillaumes destacava que “amb l'entrada en servei dels nous contenidors passat l'estiu i la recollida comercial porta a porta esperem eliminar els desbordaments en la seva pràctica totalitat, estarem molt pendents de l'evolució d'aquest tema“​