Balanç positiu dels serveis de l’Oficina Municipal d’Atenció a la gent gran i famílies malgrat el confinament i les seves conseqüències

Setmanalment l’equip de Jubilus Grup, està atent a totes les persones usuàries que segueixen algun tipus d’activitat o reben algun servei. La finalitat segons fonts municipals, apunten que l’objectiu és la detecció i seguiment de situacions de risc psico-social especialment aquests complexos derivats de la pandèmia de la Covid-19.

Des de Jubilus, expliquen que durant aquests dies, s’han realitzat 123 trucades a persones usuàries que habitualment participen a les diverses activitats que realitzen a l’espai “El Coro”, on se'ls ha ofert a banda seguir participant en uns formats no presencials, malgrat les dificultats que això comporta. Rosa Maria Coromina gerent i fundadora de Jubilus Grup, així ho ha explicat assegurant que estan satisfets de les dades i la rebuda que han tingut les diferents activitats.

El percentatge més alt que s’ha detectat en material d’ús és el que s’ha difós via whatsapp amb un 43%, on setmanalment, les tècniques treballen per elaborar el material didàctic. Dins de les activitats hi consten també l’espai respir i dels servei smart avis i d'atenció psicològica, del % total d'usuaris que rebent seguiment telefònic arriba al 98%. Coromina assegura que aquests dies el desgast i l’esforç de les famílies es considerable i estan treballant per anar facilitant eines afegint que de cara el curs que ve, la intenció és de potenciar i ampliar l’oferta d'alfabetització digital, de tot plegat n’ha parlat a l’emissora municipal, la directora de Jubilus.

Per a tot plegat i al mateix temps continuen les trucades als majors de setanta anys del municipi encara que no siguin partícips de les activitats habituals al Coro, l’objectiu de les comunicacions. és de la detecció de casos de vulnerabilitat i seguiment de risc psico-social. D’aquestes en són un total de 552 comunicacions i reben un seguiment continuat una vintena de persones.