Previous Next

Girona posa en marxa tres mesures per fomentar el turisme responsable a la ciutat

En primer lloc, a partir de l’1 de març es canviarà la ubicació d’aparcament dels autocars discrecionals turístics, que ja no podran parar a la zona del passeig de Canalejas i del carrer de Berenguer i Carnicer i que ho hauran de fer a l’aparcament del Pavelló Municipal Girona-Fontajau. A més, els busos tindran l’opció de desencotxar a l’estació d’autobusos –ubicada al parc Central- prèviament a deixar el vehicle a Fontajau. Durant unes setmanes, hi haurà dos agents de turisme que informaran els autobusos dels canvis en l’aparcament a la zona del passeig de Canalejas.

Gràcies a aquest canvi de zona d’aparcament, l’espai alliberat del passeig de Canalejas es destinarà a ubicar-hi 29 places d’estacionament reservades per als veïns i veïnes amb el distintiu de residents al Barri Vell. El tram del carrer de Berenguer i Carnicer que s’alliberarà servirà per ubicar-hi tres aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda, quatre places de càrrega i descàrrega, tres parades dels busos urbans –quan estiguin fent la regularització dels horaris corresponent- i quatre places per a vehicles amb el distintiu del Centre d’Atenció Primària Santa Clara.

“Aquesta mesura té un doble valor afegit: per un costat, s’elimina el desencotxament ordinari del passeig de Canalejas eliminant i, per un altre costat, atraiem el turista al centre de la ciutat, ja que amb el desencotxament a l’estació d’autobusos aconseguirem que el visitant es trobi amb el comerç de la ciutat i que es diversifiquin les portes d’entrada al Barri Vell”, ha remarcat l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas. Fins ara, amb el desencotxament a la zona del passeig de Canalejas, l’accés al Barri Vell es feia principalment a través dels ponts de Sant Feliu i de Sant Agustí.

En segon lloc, des de l’Ajuntament de Girona s’està reflexionant sobre el futur del trenet turístic i s’ha encarregat un estudi per determinar possibles itineraris alternatius al pas del vehicle pel Barri Vell de la ciutat. “Volem reflexionar bé i amb temps per trobar els consensos sobre l’itinerari que ha de tenir el trenet, ja que pot ser una mesura important de transformació comercial i d’equilibri veïnal a la ciutat”, ha assenyalat l’alcaldessa.

De moment, no es convocarà el nou concurs per a la prestació del servei de trenet turístic i la voluntat és que el futur trenet turístic sigui elèctric i no passi pel Barri Vell. Aquesta mesura dóna compliment a un dels punts que s’assenyalen en el Pla estratègic de turisme de la ciutat.

En tercer i últim lloc, el 31 de gener es van incorporar dos agents bicívics al consistori que porten a terme tasques d’informació i recomanació de bones pràctiques als i a les ciclistes que circulen pe la ciutat. A cadascun d’ells, se’ls lliura un fulletó informatiu –disponible en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès- a través del qual se’ls recomana, entre altres actuacions, que evitin passar per espais amb un gran flux de vianants i la circulació per voreres, andanes i passeigs.

Aquells fulls informatius es repartiran també en els establiments relacionats amb el món de la bicicleta per tal que puguin explicar als seus usuaris i usuàries com han de circular a la ciutat. Els agents bicívics portaran a terme aquesta tasca durant sis mesos.

Fotos: Ajuntament de Girona